18 Mart 2016 Cuma

“Benim bütün ümidim gençliktedir”...

“Benim bütün ümidim gençliktedir”...

Gençlerden zaman zaman ümidimizi kestiğimiz olmuyor değil. Bugün oğlumun okuluna, 18 Mart nedeniyle sergilenen gösteriyi izlemeye gittim. Her yıl olduğu gibi bizi çok duygulandırdılar,  herkes ağlıyordu. 
Bizimkiler ortaokul ama bu yıl liselerle beraber yapmışlar programı. İzledikçe ağladık, izledikçe gururlandık. Bu gençlerin önünde sel olsa dayanmaz. O enerjiyi, o inancı doğru yere yönlendirmekse bizim görevimiz. Eğitim sistem-sizliğ-imize rağmen, doğru hedefler vermek yerine soru kitaplarına boğmamıza rağmen, hayat fışkıracak yeri buluyor!    

Değerlerine sahip çıkan gençler yetiştiren her aileye, her öğretmene, her bir kişiye ayrı ayrı şükranlarımı sunuyorum. Öğrencilerden biri: "Yapraklarımızla gökyüzüne uzanırken, köklerimizden destek alıyoruz" dedi. "Vatan toprağının bir karışının üstünde binlerce gencecik fidanın kanı olduğunu biliyoruz" dedi. Var olun çocuklar.  
Bir askeri bile kalmayasıya vuruşmuş olan 57. Tümen anons edildi. Gençler birer birer "Burda!" diyerek çıktılar seyircilerin arasından sahneye. Onlar onurlu, bir gururlu...Teşekkürler çocuklar. (Bir dahaki seneye mendil servisi yapılmasını rica edeceğim okuldan)
Bu güce doğru yönü, üretmeyi, dünyanın en kıymetli ülkesini ileri götürmeyi sağlayacak ülküleri gösteren insanların önünde saygıyla eğiliyorum. Bu gücü heba eden tüm zihniyetlerin de bir an önce yok olmasını diliyorum! 
Ben kendi adıma bugün daha büyük bir inançla, onlar adına yapabileceklerim için kolları sıvadım.  
(Bu arada, oğlum koroda yer alıyordu. O vakur duruşu görmeliydiniz. Oğlum, SENİNLE GURUR DUYUYORUM! Harika bir çocuksun ve tam da hayal ettiğim gibi bir yetişkin olacaksın, bugün yine gördüm bunu. Allah uzun ve güzel bir ömür versin, ömrünün hayrını göstersin)
“Bağımsızlık” için, “Bayrak” için, “Vatan toprağı” için canını veren, hakkı ne yapsak ödenmez şehitlerimizin, tarihe şanlı zaferler yazan başta sevgili Ata'm olmak üzere bütün ecdâdımızın ruhları şad olsun. 
.."Ey, bu topraklar için toprağa düşmüş asker! 
Gökten ecdâd inerek öpse o pâk alnı değer."
Ecdadının yanında, torunların o pak alnından öpüyor bugün, hissediyor musun?
Programın tamamını https://youtu.be/pDATlKlX2dM linkinden izleyebilirsiniz, çok etkileneceğinize eminim. Özellikle 45. dakikadaki türküye, 55. dakikadaki gençlerin gürül gürül sesine, 1.02 de 57. Alayın nasıl hayat bulduğuna dikkat edin. Hepsi birbirinden etkileyici idi. Sınav Koleji’ne, bu muhteşem program için teşekkür ediyorum. Ellerinden öpmek istediğiniz öğretmenler vardır ya, işte onlardan olan Sosyal Bilgiler Öğretmenimiz Sn. Demet Karadayı'ya, Türkçe Öğretmenimiz Sn. Halil Kendirci'ye, Piyano Öğretmenimiz İndira Salmanlı'ya ve emeği geçen herkese çok çok teşekkür ederim.
https://www.facebook.com/notes/%C3%B6zlem-can-irita%C5%9F/benim-b%C3%BCt%C3%BCn-%C3%BCmidim-gen%C3%A7liktedir/10208480227350765
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10208480290952355&set=ms.c.eJxVzLENwAAIA8GNImwgwP6LxemgPb0eRuto4xiG7u~_DJZDEkZTklpHkFX3yfOoXLMHoXHNETe~_GrqZ3wy6G~_QeTYyPd.bps.a.10208480289592321.1073741839.1459663176&type=3&theater
Dip Not: Bu kadarcık not yetmedi içimi dökmeye, çok şişmişmiş içim. Dokununca aktı gitti sözcükler. Bu işler de sıcağı sıcağına olur. Yazmışken bu kadarını paylaşayım, yine yazınca, yine görüşürüz nasılsa.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder